ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni weboldalunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. 

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve a Honlapon elérhető tájékoztatókat és egyéb információkat együttesen, egymásra tekintettel kell értelmezni. Amennyiben a jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a https://lldieselkft.hu/ weboldalon („Honlap”) elérhető termékeket és szolgáltatásokat igénybevevő személyek („Felhasználó”) számára tartalmazzák a Honlap használatának általános, felek által egyedileg meg nem tárgyalt feltételeit. A Felhasználó a regisztrációval továbbá a rendelése leadásakor tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató

Név: L&L Diesel Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1116 Budapest, Építész utca 24. 1. em. 5. ajtó

Levelezési cím: 1116 Budapest, Építész utca 24. 1. em. 5. ajtó

Átvételi pont címe: 1116 Budapest, Építész utca 24. 1. em. 5. ajtó

Képviselő neve: Lakatos Lajos, ügyvezető

Cégjegyzékszám: 01-09-420461

Bejegyző Bíróság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 32367984-2-43

Közösségi adószám: HU32367984

Számlavezető pénzintézet: Kereskedelmi és Hitelbank Zrt.

Számlaszám: 10404072-50527086-71691009

E-mail cím: info@lldieselkft.hu 

 

Tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.

Székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Weboldal: tarhely.eu

CRM szolgáltató, adatkezelő: MiniCRM Zrt.

Székhely: 1075 Budapest, Madách Imre út 13.-14.

E-mail cím: help@minicrm.hu

3. Kereskedelmi tevékenység

A Honlapon keresztül a Szolgáltató újonnan beszerzett gyári és utángyártott gépjármű alkatrész termékek („Gyári és utángyártott termékek”) kiskereskedelmi értékesítését végzi, valamint csomagküldő, internetes kereskedelmet folytat („Termékforgalmazás”). 

A Honlapon keresztül a Szolgáltató továbbá egyes gépjármű alkatrészek vonatkozásában javító szolgáltatásokat nyújt ún. felújított alkatrészek („Felújított termékek”) értékesítése formájában („Termékjavítás” vagy „Felújítás”).

A Honlapon értékesítésre kerülő Gyári és utángyártott, illetve Felújított termékeket a megfelelő menüpontokon belül tudják a Felhasználók a Honlapon megtalálni.

4. Forgalmazott termékek – rendeltetésszerű használat

A Szolgáltató az egyes termékekről a Honlapon szereplő adatlapjukon nyújt tájékoztatást. A Honlapon található minden kereskedelmi kommunikáció a jelen ÁSZF rendelkezéseivel együttesen értelmezendő.

A Szolgáltató a termékeket rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban szállítja le a Felhasználók számára. A Szolgáltató a termék rendeltetésellenes használatából eredő károkért felelősséget nem vállal.

További elvárások:

– Gyári és utángyártott alkatrészeknél –

– Az alkatrész csak a szerelés időpontjában érvényes autószerelői tevékenység végzésére jogosult vállalkozás által szakszerűen építhető be. A beépítésről minden esetben szükséges BESZERELÉSI SZÁMLA, NYUGTA, MUNKALAP

– A szerelésnél követni kell a gyártói előírásoknak megfelelő technológia alkalmazását és a hozzá tartozó munkafolyamatok elvégzését, például: Diesel termék esetén, üzemanyagszűrő, rendszer tisztítás.

– A tevékenység végzésének feltétele: az ellátni kívánt gépjárműtípusok diagnosztikai ellenőrzéséhez és beszabályozásához szükséges vizsgáló és bemérő berendezések, eszközök és célszerszámok megléte.

– A kalibrálást a feljogosított kalibráló laboratóriumok jóváhagyott technológiája szerint kell elvégezni, figyelembe véve a berendezés (műszer) gyártójának előírásait is.

– Felújított vagy felújítandó alkatrészeknél –

– Az alkatrészek kiszerelését a megfelelő eszközök és célszerszámok használatával kell elvégezni és olyan állapotban rendelkezésünkre bocsájtani, hogy a bevizsgálási folyamat elvégezhető legyen.

– Az alkatrész csak a szerelés időpontjában érvényes autószerelői tevékenység végzésére jogosult vállalkozás által szakszerűen építhető be. A beépítésről minden esetben szükséges BESZERELÉSI SZÁMLA, NYUGTA, MUNKALAP

– A szerelésnél követni kell a gyártói előírásoknak megfelelő technológia alkalmazását és a hozzá tartozó munkafolyamatok elvégzését, például: Diesel termék esetén, üzemanyagszűrő, rendszer tisztítás.

– A tevékenység végzésének feltétele: az ellátni kívánt gépjárműtípusok diagnosztikai ellenőrzéséhez és beszabályozásához szükséges vizsgáló és bemérő berendezések, eszközök és célszerszámok megléte.

– A kalibrálást a feljogosított kalibráló laboratóriumok jóváhagyott technológiája szerint kell elvégezni, figyelembe véve a berendezés (műszer) gyártójának előírásait is.

– A módosított, szétszerelt, hiányos alkatrészek szakszerű bevizsgálása nem lehetséges.

– Az alkatrészek megfelelő, kartondobozba történő csomagolása a szállítás közbeni sérülések elkerülése érdekében. 

5. Felhasználási feltételek

5.1. Kiskorú felhasználók

A 18. életévét be nem töltött, illetve korlátozottan cselekvőképes Felhasználó bármely megrendelésének elfogadásához a törvényes képviselőjének, illetve gondnokának beleegyezése, illetve hozzájárulása szükséges, ennek hiányában a kiskorú, illetve korlátozottan cselekvőképes Felhasználó megrendelését a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni, az így leadott megrendelés törlésre kerül.

5.2. Felelősség

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Felhasználók által tanúsított magatartásért. Továbbá kijelenti, hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

Szolgáltató külön felhívja a Felhasználók figyelmét a 4. pontban megfogalmazott rendeltetésszerű használatra vonatkozó előírásokra. Ezen előírások megsértése a termékek meghibásodásához és további károk keletkezéséhez vezethetnek, melyekért Szolgáltató nem felelős.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során a jogszabályokat, továbbá harmadik személyek jogait sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. A közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. A közzétett tartalmakért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

5.3. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze valamint annak tartalma (például: szövegek, képek, grafikai elemek) szerzői jogvédelem alá esnek, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni azokat tilos.

6. Megrendelés és fizetési feltételek

6.1. Gyári és utángyártott termékek megrendelésének folyamata

6.1.1. Honlap

A Honlapon jelenleg elektronikus úton megrendelés tétele nem lehetséges, így a Honlap célja csupán bemutatni a Szolgáltató által forgalmazott termékeket és azok jellemzőit.

6.1.2. Árajánlat kérése

A Felhasználó a Honlapon feltüntetett termékek vonatkozásában a Szolgáltatótól elektronikus úton árajánlatot kérhet, mely árajánlat kérés nem minősül megrendelésnek, így ajánlati kötöttséget sem eredményez.

A Szolgáltató által elektronikus úton (e-mailben) adott árajánlat a Szolgáltató részéről jogi kötőerővel nem bír, az csupán előzetes költségkalkulációt tartalmaz, amely alapján a Felhasználó megrendelést tehet. A Szolgáltatói árajánlat tehát csupán ajánlattételi felhívás, mely a Szolgáltató részéről bármikor visszavonható és módosítható, továbbá szerződést a Szolgáltató és a Felhasználó között kizárólag a Szolgáltató kifejezett külön elfogadása esetén eredményez.

6.1.3. Megrendelés tétele

A Felhasználó (i) az elektronikus úton kapott árajánlat alapján; (ii) e-mail érdeklődés útján; valamint (iii) telefonos kapcsolatfelvételt követően tehet megrendelést (ajánlatot) a Honlapon elérhető gyári és utángyártott termékekre. 

6.2. Gyári és utángyártott termékek fizetési feltételei

A Szolgáltató árajánlatában, vagy a megrendelés tételét követően bármikor tájékoztatja a Felhasználót, hogy a választott termék raktáron elérhető, vagy arra egyedi megrendelés tétele szükséges.

Raktáron elérhető termékek esetén a Felhasználó előleg fizetésére nem köteles. A vételár megfizetésére a 7.5 pont szerinti módokon, a termék átvételét megelőzően köteles a Felhasználó.

Egyedi megrendelés útján elérhető termékek esetén a Szolgáltató a termék beszerzését a Felhasználó által előzetesen megfizetett előleg beérkezése után kezdi meg. Az előleg a termék vételárának megfelelő összeg. 

6.3. Felújított termékek megrendelésének folyamata

6.3.1. Honlap

A Honlapon jelenleg elektronikus úton megrendelés tétele nem lehetséges, így a Honlap célja csupán bemutatni a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat és azok jellemzőit.

6.3.2. Árajánlat kérése bevizsgálásra

A Felhasználó a Honlapon feltüntetett felújítási szolgáltatásokat megelőzően szükséges bevizsgálás vonatkozásában a Szolgáltatótól elektronikus úton árajánlatot kérhet, mely árajánlat kérés nem minősül megrendelésnek, így ajánlati kötöttséget sem eredményez.

A Szolgáltató által elektronikus úton (e-mailben) adott árajánlat a Szolgáltató részéről jogi kötőerővel nem bír, az csupán előzetes költségkalkulációt tartalmaz, amely alapján a Felhasználó megrendelést tehet. A Szolgáltatói árajánlat tehát csupán ajánlattételi felhívás, mely a Szolgáltató részéről bármikor visszavonható és módosítható, továbbá szerződést a Szolgáltató és a Felhasználó között kizárólag a Szolgáltató kifejezett külön elfogadása esetén eredményez.

6.3.3. Megrendelés tétele bevizsgálásra

A Felhasználó (i) az elektronikus úton kapott árajánlat alapján; (ii) e-mail érdeklődés útján; valamint (iii) telefonos kapcsolatfelvételt követően tehet megrendelést (ajánlatot) a felújítást megelőző bevizsgálási szolgáltatások elvégzésére.

6.3.4. Bevizsgálás alapján árajánlat adása felújítási szolgáltatásra

A Szolgáltató a bevizsgálási szolgáltatások elvégzését követően az elkészült mérési jegyzőkönyv alapján tájékoztatja a Felhasználót az elérhető opciókról, így arról, hogy az alkatrész a bevizsgálás alapján nem javítható (ebben az esetben a Szolgáltató gyári vagy utángyártott új termékre tehet árajánlatot a Felhasználó számára), vagy amennyiben a felújítási szolgáltatások elvégezhetőek, úgy a felújítás vállalt megbízási díjára.

A Szolgáltató által elektronikus úton (e-mailben) adott felújítási árajánlat a Szolgáltató részéről jogi kötőerővel nem bír, az csupán előzetes költségkalkulációt tartalmaz, amely alapján a Felhasználó megrendelést tehet. A Szolgáltatói árajánlat tehát csupán ajánlattételi felhívás, mely a Szolgáltató részéről bármikor visszavonható és módosítható, továbbá szerződést a Szolgáltató és a Felhasználó között kizárólag a Szolgáltató kifejezett külön elfogadása esetén eredményez.

6.3.5. Megrendelés tétele felújítási szolgáltatásra

A Felhasználó (i) az elektronikus úton kapott árajánlat alapján; (ii) e-mail érdeklődés útján; valamint (iii) telefonos kapcsolatfelvételt követően tehet megrendelést (ajánlatot) a Szolgáltató által ajánlott felújítási szolgáltatásra. A felújítási szolgáltatás elvégzésének feltétele a Szolgáltató által elvégzett bevizsgálás, így ennek hiányában felújítási szolgáltatást a Szolgáltató nem vállal, illetve amennyiben a Szolgáltató azt Felhasználói utasításra elvégzi, úgy a felújítási szolgáltatás eredményességéért semmilyen felelősséget nem vállal.

6.4. Felújított termékek fizetési feltételei

A felújítást megelőző bevizsgálási szolgáltatás díját a Felhasználó az alkatrész személyes behozatala esetén átadáskor, míg futárszolgálattal történő beküldése esetén a bevizsgálás megkezdését megelőzően köteles maradéktalanul megfizetni a Szolgáltató részére.

A felújítási szolgáltatások megrendelése esetén a Felhasználó előleg fizetésére nem köteles. A felújítási szolgáltatások díjának megfizetésére a 7.5 pont szerinti módokon, a felújított termék átvételét megelőzően köteles a Felhasználó. A Szolgáltató a felújítás díjának maradéktalan megtérítéséig az alkatrészt visszatartani jogosult, így azt a Felhasználónak kizárólag a szolgáltatási díj megfizetését követően köteles átadni.

7. Megrendelések elfogadása és teljesítése

7.1. Elektronikus úton történő szerződéskötés kizártsága

A Szolgáltató és a Felhasználó közötti szerződéskötés folyamata kizárólag telefonos és e-mail útján kerül lebonyolításra, erre tekintettel a Szolgáltató a Ptk. 6:82-6:84.§, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben („Eker tv.”) 5-6.§ alkalmazását kizárja, így különösen az ajánlat beérkezését haladéktalanul nem köteles visszaigazolni.

7.2. A szerződés létrejötte

A Felhasználó és a Szolgáltató közötti szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató a Felhasználó által a 6.1.3., 6.3.3. és 6.3.5. pont szerint tett megrendelését kifejezetten írásban (e-mail formájában) visszaigazolta, vagy visszaigazolás hiányában a szerződést teljesítette (a terméket átadta). A Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy telefonos megrendelés esetén a Szolgáltató telefonos tájékoztatása szerződést kizárólag abban az esetben hoz létre, amennyiben a Szolgáltató az alapján a szerződést teljesíti (a terméket átadja), vagy díjbekérőt állít ki és azt a Felhasználó hiánytalanul megfizeti.

A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség. 

7.3. A szerződés iktatása

A Felek között megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető. A szolgáltató nem veti alá magát magatartási kódex rendelkezéseinek.

7.4. Számla és jótállási jegy

A Szolgáltató az áruértékesítésről papír alapú számlát, valamint – szükség szerint – jótállási jegyet állít ki, melyet a kiszállítás során, a termékkel együtt kézbesíti a Felhasználónak.

A megrendelésről a Szolgáltató egy egységes számlát állít ki, a számla megbontására nincs mód, ahhoz külön megrendelés leadása szükséges.

7.5. Fizetés

A Szolgáltató a következő fizetési módok igénybevételét teszi lehetővé a Felhasználók számára. 

7.5.1. Közvetlen banki átutalás

Közvetlen banki átutalás választása esetén a Felhasználó a megrendelést követően e-mail útján kap tájékoztatást a fizetési adatokról. A Felhasználó a banki átutalás megjegyzés rovatában minden esetben köteles feltüntetni a megrendelés számát, ennek hiányában a megrendelés beazonosítása meghiúsulhat és az átutalt összeget a kezeléssel járó költségek levonását követően automatikusan visszatérítjük.

Közvetlen banki átutalás esetén a Szolgáltató a termékeket kizárólag a vételár teljes jóváírását követően szállítja ki. Amennyiben a fizetés a megrendelés elküldését követő 5 munkanapon belül nem kerül jóváírásra, a Szolgáltató a megrendeléstől bármikor egyoldalúan elállni jogosult.

7.5.2. Utánvétel

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, úgy a Szolgáltató utánvételes fizetési módot is biztosíthat a Felhasználó számára. Ekkor a megrendelt termék(ek) értékét személyesen, a csomag megérkezésekor a futárszolgálat munkatársának kell kifizetni. Az utánvétellel történő fizetés lebonyolítása a Szolgáltató fuvarozó partnere által történik, melyre a fuvarozó általános szerződési feltételei irányadóak.

7.6. Átvételi lehetőségek, Szállítás

A Szolgáltató a következő átvételi lehetőségeket valamint szállítási módokat biztosítja a Felhasználók számára:

7.6.1. Futárszolgálat

A csomagokat a futárszolgálat munkatársai szállítják házhoz, munkanapokon jellemzően 8-17 óra között, előzetesen a futárszolgálat sms-ben tájékoztatja a megrendelőt a csomag érkezéséről, mely tájékoztatóban a futárszolgálat 4 órás csomag érkezési intervallumot határozz meg. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni.

Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, értesítést hagy, az ott megadott telefonszámon érdeklődhet a diszpécsertől a csomagról. A futár a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást. Amennyiben másodszorra is sikertelen a kiszállítás, a futárszolgálat az árut visszahozza a telephelyre és a megrendelés törlésre kerül. Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

Megrendeléseinket a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag- (GLS-Hungary Kft.) teljesíti.

A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét. Ennek hiányában a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. 

A Szolgáltató – eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését (tehát a megrendelés Szolgáltató általi elfogadását) követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó – egyéb kellékszavatossági igényein túl – jogosult a szerződéstől elállni. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni. A Felhasználó a fentiek által nem korlátozva jogosult minden őt megillető, Ptk. szerinti kellékszavatossági jogával élni, azokat a fentiek fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén nem korlátozzák.

8. Elállási jog és pénzvisszafizetési garancia

8.1. Elállási jog gyakorlásának menete

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Fogyasztót az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén bizonyos törvényi határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

A Ptk. hatályos értelmező rendelkezései szerint fogyasztónak minősül minden szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A Szolgáltató az elállási joggal élő Felhasználó esetében bármikor jogosult ellenőrizni, hogy a megrendelés vonatkozásában a Felhasználó fogyasztónak minősül-e.

A Fogyasztó a terméknek a Fogyasztó vagy az általa megjelölt (a fuvarozótól eltérő) harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja az indoklás nélküli elállási jogát. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával kíván élni, úgy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát a Szolgáltató részére a fent részletezett határidőn belül köteles megküldeni a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek bármelyikén (így postán vagy elektronikus úton küldött levél formájában). Ugyancsak e célból a Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF mellékletét képező elállási nyilatkozat mintát is. 

Úgy kell tekinteni, hogy a Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Írásban történő elállás esetén, határidőben érvényesítettnek kell tekinteni az elállást, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés esetén a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Javasoljuk, hogy a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentieknek továbbá a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

A Szolgáltató e-mail formájában haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. 

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató az ASZF 2. pontban feltüntetett címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó a jogszabályi előírásoknak megfelelően eláll a szerződéstől a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől avagy az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásért fizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (fuvarozási költséget). Ez alól kivételt jelentenek azon többletköltségek, amelyek azért merültek fel, mert a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Felhívjuk a Fogyasztók figyelmét, hogy bevizsgálási és felújítási szolgáltatásaink esetén a Fogyasztó az alkatrész bevizsgálásra átadásával (az átadás-átvételi jegyzőkönyvön kifejezett tájékoztatás alapján), valamint a felújítási szolgáltatások megrendelése esetén kifejezetten beleegyezik, hogy a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megkezdje, így a szolgáltatás teljesítését követően elállási joga nem áll fenn.

Szintén felhívjuk a Fogyasztók figyelmét arra, hogy az elállási jog kizárólag azon megrendelésekre vonatkozik, amelyek során a Felhasználó és a Fogyasztó távollévők között kötött szerződést hoztak létre. Ennek alapján a Fogyasztót nem illeti meg az elállás joga olyan megrendelések esetén, amelyeket a Fogyasztó a Szolgáltató székhelyén, vagy telephelyén ad le.

8.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

Nem illeti meg a Fogyasztót az elállás joga a következő esetekben:

  • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
  • Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
  • Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
  • Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
  • Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
  • Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
  • Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.
  • Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.
  • Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.
  • Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
  • A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

9. Szavatosság

9.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit hibás teljesítés esetén. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog az elévülési idő egy év. 

Nem Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított egy éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: 

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttéréssel okozott költséget azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni. A Fogyasztó által felfedezett hiba késedelem nélkül közöltnek minősül, amennyiben azt a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közli. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított egy éven belül a Fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

9.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő a fentiek közül egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

9.3. Jótállás

A Szolgáltató a Honlapon elérhető termékek és szolgáltatások vonatkozásában három különböző alapon tartozik jótállással a Felhasználók irányába hibás teljesítés esetén:

  • Gyári és utángyártott termékek esetében, amennyiben a termék gyártója gyári jótállást biztosít a termék vonatkozásában, úgy ezt a jótállást a Szolgáltató változatlan tartalommal biztosítja a Felhasználók részére („Gyári jótállás”);
  • Gyári és utángyártott termékek esetében Fogyasztók irányába az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján („Kötelező jótállás új termékek vonatkozásában”);
  • Felújítási szolgáltatások esetében Fogyasztók irányába az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján („Kötelező jótállás felújított termékek vonatkozásában”).

9.3.1. Gyári jótállás

Gyári jótállás esetén a Szolgáltató a termék gyártója által vállalt jótállással megegyező tartalommal vállal jótállást a termékek vonatkozásában.

A termékre vonatkozó gyári jótállás feltételeit, határidejét és az elérhető jogokat a termékhez csomagolt jótállási jegy tartalmazza, melyről a Honlapon is tájékozódhat.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 9.1. és a 9.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.3.2. Kötelező jótállás új termékek vonatkozásában

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A Szolgáltató az olyan termékek vonatkozásában, melyekre vonatkozóan jótállási kötelezettség terheli, jótállási jegyet bocsát a Fogyasztó rendelkezésére.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1-3 évig terjedhet a termék vételárától függően (10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év), melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A Fogyasztó a jótállás alapján az alábbi jótállási igényekkel élhet:

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok a 9.1. és a 9.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.3.3. Kötelező jótállás felújított termékek vonatkozásában

A Szolgáltató által nyújtott javítási szolgáltatásokkal – így a felújított termékekkel – kapcsolatban az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis a Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében nyújtott olyan javítási szolgáltatásokra terjed ki, amely szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja.

A Szolgáltató az olyan szolgáltatások vonatkozásában, melyekre vonatkozóan jótállási kötelezettség terheli, jótállási jegyet bocsát a Fogyasztó rendelkezésére.

A kötelező jótállás időtartama 6 hónap, azonban a Szolgáltató a javítási szolgáltatásaira egységesen ezt meghaladó, 1 évig terjedő jótállást vállal, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A Fogyasztó a jótállás alapján az alábbi jótállási igényekkel élhet:

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok a 9.1. és a 9.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név:  L&L Diesel Korlátolt Felelősségű Társaság

Levelezési cím:  1116 Budapest, Építész utca 24. 1. em. 5. ajtó

E-mail cím:  info@lldieselkft.hu

10. Jogérvényesítési lehetőségek

10.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név:  L&L Diesel Korlátolt Felelősségű Társaság

Levelezési cím:  1116 Budapest, Építész utca 24. 1. em. 5. ajtó

E-mail cím:  info@lldieselkft.hu

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

10.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál,

A Fogyasztóvédelmi Hatóság feladatköreit, ezen belül a fogyasztók panaszainak kivizsgálását a területileg illetékes kormányhivatalok látják el. 

A Fogyasztók a területileg illetékes kormányhivatalokat az alábbi linken tudják kiválasztani, amely egyben tartalmazza az illetékes hivatal összes elérhetőségét.

https://www.kormanyhivatal.hu/hu

A Fogyasztó jogosult továbbá panaszát elektronikus úton is benyújtani az alábbiak szerint:

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/panasz 

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése,

A Fogyasztók Budapest területén a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület ejárását vehetik igénybe. 

Elérhetőségek

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon:  06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

A Békéltető Testületek munkájával és az eljárással kapcsolatban az alábbi honlap tartalmaz további információkat.

http://www.bekeltetes.hu 

  • Európai Uniós online vitarendezés,

A fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendeletében foglaltak értelmében a Bizottság létrehozott egy olyan online vitarendezési platformot, amelyet bármely tagország fogyasztói használhatnak panaszok bejelentése céljából. 

 A Bizottság által létrehozott platform az alábbi címen érhető el. http://ec.europa.eu/odr

  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

11. Egyéb

11.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép hatályba, és a hatálybalépését követő tranzakciókra nyer alkalmazást.

11.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

 Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023. december 4. napja